Alla inlägg under februari 2012

Av Josefin - 25 februari 2012 11:30

Idag har man stressat mycket, haha det blir alltid så för mig när jag bjuder hem folk. För jag är inte riktigt van med att folk kommer hem till mig, framför allt kompisar, så händer det väldigt sällan, även när jag bodde hemma, hade aldrig något kalas eller hembjudan.

Det var iallafall värd all stress kan jag ju säga, för det var verkligen hur trevligt som helst.

Framför när det är människor som man verkligen tycker, jätte mycket om, mina tjejer ni är verkligen tjejerna från det blå, min änglar.






Jaja, det bjöds på Fjärilspastasallad, med hembakat bröd, det var verklige uppskattat tror jag =D=D=D!!

Jag kan verkligen laga och baka om jag verkligen vill det. Det där med att stresse gör nog att det blir ännu godare, för det görs verkligen med kärlek, det kan jag lova.


Förlåt älskling om jag skrämmer dig, när jag är stressad, svär och slänger saker runt omkring. Älskar dig för att du står ut med mig, haha ;)!



Kvällen slutade bra förutom att LHC förlora dok, men men resten av kvällen var kanon!^^



Som vanligt när det är tjejmiddag/kväll, så blir det alltid gruppbilder =D

     

Av Josefin - 22 februari 2012 16:25

Det som jag skrev i mitt förra inlägg, så var jag hos min jobb coach. Min jobbcoach verkar vara en bra människa.

Jag tror absolut att det kommer ge mig någonting. Jag tror att det kommer lösa sig, absolut.


Jag har kommit på flera saker som jag kan skulle kunna tänka mig att plugga till eller jobba som:


Djur(med djur), florist,Cafébiträde & Butiksbiträde 

Jag har ju lite planer ju. Så det är ju en bra bit på vägen eller hur?


Jag tog en promenad hem efter jobbcoachen, det var skönt =)!

Av Josefin - 22 februari 2012 00:05

Hur länge kommer jag vara arbetslös den här gången?  Säkert i evigheter, känns det som.

Jag är ganska trött på att gå hem hela tiden. Tröttnat på tv.n Jag skulle vilja läsa böcker o göra saker, men jag känner mig jätte stressad. Vilket ni kanske inte förstår varför? "Du kan ju koppla av. Du berhöver aldrig tänka på att gå upp om dagarna och du kan ju göra vad du vill nu ju." tänker ni.

Jo jo jo kanske det. Men jag har ju inte direkt valt detta. Jag har haft tur i oturen.

Jag känner mig stressad om något och jag tycker det är jobbigt att gå upp om morgorna för att ja bli påmind varje dag, att jag måste söka jobb. Min självkänsla och mitt självförtroende är i botten. Jag tänker alldelse för mycket(som vanlig). Så alla jobb man söker känns så begränsat. Känns som man inte kan söka något för att man ska ha enormt med erfarenheter och bil. Det gör mig ännu mera stressad, för att jag inte har körkort och det känns som jag inte kan någonting. Jag kan ju inte skaffa körkort eftersom jag inte har jobb och inte har pengar till det. Jag har ju inte direkt haft rika föräldrar som kan ge mig körkort som vissa andra. Det är sånt som jag får spara ihop själv, så har det alltid varit med allt. Vilket det är bra på något sätt. För det är ju verkligheten eller hur?


Idag ska jag på jobb coach....vi får väl se hur det går.... se om jag får jobb genom det, vilket jag är väldigt tveksam över.


Usch vad jag låter bitter hela tiden. Men jag har alltid varit en sån person som är alltid negativ och bara ser problem. Men jag försöker att tänka postivt, men det är svårt kan jag lova. Att bryta ett mönster som jag har haft i många år. Så det lär väl ta lika många år på det med.


Jag ska ju söka utbildningar fram till hösten.

Det blir att söka undersköterska(känns tveksamt), massageterapute, engelska och matte. Eftersom tandsköterska utbildning kan jag inte söka förrän till våran 2013 XD. Tråkigt nog. Jag vill hitta något med som man kan plugga så att man kan jobba med djur iframtiden. För det skulle jag själv må bra över och det skulle vara ett bra jobb för mig tror jag.


Jag har bestämt efter jag har varit hos jobbcoachen, ska jag ta en promenad hem i ett lugnt tempo. Det lugnar nog min själ lite grann =)!

Av Josefin - 5 februari 2012 11:42


Följer efter dig

Som en hund

Som ett spöke

Jag behöver

Jag trodde du skulle förstå

Efter alla dessa år


Sluta gå bakom min rygg

Sluta med ditt jävla skit snack

Sluta ignorera mig

Säg bara orden

Så går jag inte efter dig

Något mer


Jag mena inget illa

Jag ville bara ha en vän

Men på något sätt 

Fick jag dig tro att

Jag var kär i dig

på något konstigt sätt


Jag var dum o korkad

Att jag inte fatta att du inte

ville ha med mig att gör

Alla tecken som du gjorde

Hur kunde jag vara så dum

Jag kunde absolut klara mig

och få nya vänner utan dig


Men just den här känslan

Avensjuka

Desperat

Så ville ja ha dig som en vän ändå

Jag skulle låtit dig gå

Förlåt om jag fick dig

Tro att du var en elak tjej

Men det vet vi båda att du var

bara för att bli av med mig

Eller så var jag vara korkad och dum

Förlåt

Jag ville bara att någon skulle tycka om mig

Förlåt.... Jag har förlåtit dig min första bästa vän.


Av Josefin - 4 februari 2012 10:53

Jag trodde verkligen att det jag skulle få arbeta i 10 dagar... men tyvärr blev det bara 5. Jag får ju tänka posetivt på det. Bättre med 5 dagar än igenting alls och tur att Barbro att hon blev frisk. 

Jag kommer få lite pengar, om dom nu kommer in som dom ska den här gången, tveksamt.


Usch, jag blir lite små trött på människor på facebook, som gnäller att dom jobbar eller jobbar för mycket. Ni kan gärna byta med mig om det är så.  Jag vill hellre ha jobb än att sitta här och inte gör något vettigt alls. Jag lovar det är det sista ni vill att bara sitt här.


Jag kan inte ta körkort.... jag kan inte skamla ihop något så att man kan göra något kul i sommar.... ingenting.... för mer pengar får man ju inte om man går hemma. Pengar växer ju inte på träd....  Eftersom arbetslösheten ökar...lär det blir svårare att komma ín på utbildning.....där känns ju också hopplöst.... jag har verkligen ingen levar glöd just nu.... Jag kan lika gärna dö nu....ingenting verkar bli bättre ....

Jag kan inte se något positivt i detta... kan ni?? Säg mig något då??....snälla... ge mig hopp... 



:'( !!!!



Ahja....


 

Ovido - Quiz & Flashcards