Alla inlägg under februari 2013

Av Josefin - 17 februari 2013 11:54

Stackar Kosmos..... :( han mår nämligen inte bra alls :-/

 

I en veckans tid, har Kosmos min katt börjat slicka sig mycket på snoppen och hans urin har minskat för varje dag. Igår och idag var det extremt lite... och han tar mycket tid på sig och så kommer det knappt något urin. Jag tycker han verkar slö och häning. Han äter ju och bajsar normalt. Där imot vet jag inte om han dricker som han ska. Eftersom han är väldigt kräsen av sig. Han får vattnet ifrån kranen i badkaret när jag kommer hem från jobbet och underkvällen när han ber om det. Så det är lite svårt att säga om han dricker på natten och under dagen. Jag har stängt in honom på toan eftersom han går o kissar över allt. Luktar massor med kiss där inne :-/ stackars Kosmos <3

 

Usch usch... jag har varit ledsen och gråtit, jag vill ju inte att han ska må dåligt... Jag hoppas att det inte är något allvarligt... stackars Kosmos....  usch usch.... :-/!

 

12.50

Vi har nu in handlat en vattenfontän till Kosmos och vi har ställt in den hos Kosmos i badrummet och han drack i den och verkade uppskatta den :)! 

 

Snart är det en timma kvar till veterinär tiden. Jag vill att tiden ska gå fort nu så att man får veta! :(

 

 

 

                                           

         

Av Josefin - 15 februari 2013 14:52

Ja nu är man i vecka 17. Tänka sig, det känns ju som jag var i vecka 12 för bara några dagar sedan. Det går verkligen undan här. Ännu har jag inte kännt några rörelse ännu,  men det kan ju dröja ett tag fram till vecka 20 tror jag att det var. Men jag vill att det ska kännas nu så att jag vet om bebisen lever hehe :P och vet att jag verkligen är gravid. Det är nämligen så att jag har ju inte mått dåligt eller någonting i graviteten (ta i trä). Det känns inte som jag är gravid haha :). Ja borde bara vara glad helt enkelt och tacka min mamma att jag har tagit efter hennes gravitet, phu ;). Men dok har jag ju hormoner, jag har ju både gråtit o skrattat (samtidigt). Sen är jag väldigt känsligt, så var försiktig med vad ni skämtar o säger till mig hehe :P jag blir lätt ledsen.

 

 

 

 

Hahaha oj oj oj ;)

Av Josefin - 7 februari 2013 18:00

Det var ett bra tag sedan jag skrev här och det har hänt en hel del kan jag ju säga. Det är nämligen så att jag är gravid och är i vecka 16 + 1 nu. Jag är beräknad den 23 juli. Jag kan knappt förstå att jag ska bli mamma snart och att älskling ska bli pappa, om ca 6 månader? Oj oj oj..... man kan nog aldrig vara redo på att bli det, det kommer nog automatiskt till en när det säger plopp och det barnet ligger på ens bröst eller famn... 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards