Alla inlägg under december 2011

Av Josefin - 21 december 2011 10:08

Shit pomfrites kan inte fatta att det är julafton snart igen. Det är ju nu på lördag redan, ångest ångest ångest... usch! Det ända jag ser fram i mot är julmaten och mina nära & kära som man ska umgås med i jul. Men julklapparna, usch jag mår så dåligt när jag ser mina julklappar som jag har köpt som ska öppnas av andra. Eller snarare oro? Kommer dom bli glada? kommer dom bli missnöjda? All stress för att köpa allt ihop... usch säger jag. Men ändå är det en skön känsla när man ser deras leende på läpparna, det är ju det bästa ändå. Mmm undra om man börjar blir lite för stor för julklappar. Men på något sätt är det roligt? eller ja det var det förut iallafall.


                                                        


Det är jul mys i lägenheten. Plus att målaren var här idag och igår. Han gjorde det fint i sovrummet. Väldigt fint. Vilken bra smak jag och älskling har ;). Bilder kommer nog lite senare, när jag orkar och har lust haha ;)!


Ahja imorgon blir det att handla dom dära sista julklapparna. Jag trodde att jag visste vad jag skulle köpa men nu visades sig att min bror har precis köpt och tänk ut samma present, så nu är det bara att försöka att hitta på något annat. Det blir väl film eller något, som dom får varje år =D! Vem vet, vi får se ;)!












                                                             

Av Josefin - 16 december 2011 18:49

Ja ni nu var det allt sista gången jag jobbar på lunnevadfolkhögskolan för det här året. Vet inte om det blir något mer, men det kan man ju alltid hoppas på.

Det har varit jätte kul att jobba ihop med mamma, moster irene och deras kollegor. Man har skrattar varje dag där på jobbet. Vilket det känns skönt innombords, trivs så bra där =).

Vi käkade julbord, vilket var väldigt gott och mysigt. Proppmätt vart man. haha :P

Men men det är som det är. Nu är jag arbetssökande igen då. Nu är det bara söka söka! 


Sen söka flera utbildningar? och söka tandsköterska utbildningen igen.


Nu är jag trötter efter 4 veckor slit =). Det ska bli jätte skönt att sova! ^^











Av Josefin - 14 december 2011 17:47

Jag på reservplats nr : 72....


Min dröm o min lilla värld gick i krass... känns det som.... :-/!  

Men jag ska inte ge upp!! Det är bara o söka till nästa termin.



Kosmos

Av Josefin - 8 december 2011 21:34

Det skulle ju vara min sista dag på jobbet idag. Men så blir det inte. Jag kommer få jobba en vecka till. Men det gör inte mig något. Mer pengar i plånboken slår inte fel. 14744 :- Innan skatt! ^^



Btw jag blir så jävla irreterad på försäkringskassan!


Jag hade lämnat in försäkringpapperna(pengar). Jag har redovisat allt! Precis allt, hur jag har jobbat och så.

Dom hade godkänt det och allt. Stämplad den 25/11. 

Så fick jag tillbaka pappret här om dagen... Att jag hade glömt att kryssa i en ruta, om jag hade varit närvarande eller inte under jobbsökandet och så. 


Mina frågor:


* Kunder dom inte har listat ut det själv, när jag har redovisat hur jag har jobbat och så?


* Kunde dom inte har ringt? så varför i helvete skriver man upp numret, kan man ju undra sig?


* varför godkände dom pappret från början?


Så jävla sur man blir, nu får jag inga pengar att köpa julklappar för.... eller betala räkningar med! tack så jävla mycket försäkringskassan! Hoppas ni som jobbar där tar åt er! Jag som har kämpat och kommit så jävla långt med jobbsökande och kommit på var jag äntligen vill bli, så är det här tacket!!! Dra åt helvete!!!



 




Ovido - Quiz & Flashcards